טלית

תקווה בימי בין המצרים

מאת: נריה עוזירי

אוי לנו, עדת קודש יהדות תימן, שהגענו עד לדיוטה תחתונה של ביזוי והשפלה, ע"י תאווי פרסום וכבוד. אחד בכירי משפחת הרב יוסף, לא מהסס וערב בחירות לכנסת תשפ"ב, להפגין זלזול תוך התנשאות מתוך בורות על ק"ק יהדות תימן, ויוצא באמירה משפילה וחסרת כבוד על מנהג עדתנו  לאכול בשר בתשעה הימים, המנהג דינא דגמרא והגאונים, מקורו ויסודו בהררי קודש.
יש רבנים, במיוחד ספרדים ואנשי ציבור המרשים לעצמם מפעם לפעם, להתגולל נגד התבדלות יהודי תימן כעדה נפרדת במארג העדות בישראל, מתוך ידיעה שלא יאונה להם רע. צריך לשנות את המשוואה ולהחזיר מלחמה שערה, במקומות היותר כואבים לאלה המתגוללים!
בוודאי, שרבים מבני עדתנו יביעו את מחאתם וסלידתם מתנועת ש"ס ביום הבחירות בקלפי. אך לבושתנו, מאחר וחלק מרבני תימן אשר ביטלו מנהגי אבות, קשורים עימם באמצעות עסקנים, תאווי בצע וחסרי כבוד, נראה להם, לעסקנים שגם עניין זה יעבור בשתיקה. ולא היא!
היום, כל זב חוטם ברשתות החברתיות, מרשה לעצמו ללעוג ולהשתלח על יהודי תימן, על מנהגים ורבה המבוכה והמבולקה.
אחד הרבנים היותר בולטים בעדת קודש יהדות תימן, המפורסם בספריו, לא הצטרף למכתב המחאה נגד רב העיר חולון, וחסרונו זועק! 

הרב יצטרך להשיב לציבור על היותו נעדר מלחתום על מכתב המחאה!
ונראה שפעילים פוליטיים קשי יום, קונים תמיכות רבנים בפרוטות, או לחילופין בהבטחות סרק!
התאגדות הציבור סביב עסקנים בני תורה מבני עדתנו גדלה מיום ליום, עם המון סייעתה דשמיא. האמירה התומכת של הציבור בכל רחבי הארץ, נותנת כוחות להמשך העשייה. האירועים, כמו דיבורו בשחץ של רב העיר חולון כנגד מנהגי העדה שמקורם קודש, מחזקים את ליבת ההתארגנות לקראת משימות בעתיד.
חלק מהרבנים שחתמו על מכתב התמיכה בראש תנועת ש"ס מלפני כשבועיים, בוודאי שהם נסוגים מהתמיכה בו! אך הדרך עדיין ארוכה.
ההתארגנות שכותרתה "שלוחי ציבור ק"ק תימן",  אותה מוביל השה"ט שגיב מחפוד נושאת פירות. המפגש הראשון שהתקיים לפני כשבוע ואשר בו השתתפו עשרות מנהלי מוסדות ופעילי ציבור הצליח מעל המשוער. עצם ההצלחה לקבץ את מכלול המשתתפים, מעיד על רצון ושאיפה לפתוח דף חדש בציבוריות הישראלית, לא עוד נדכאים המתחננים בפתח לפרוטות.
לשלב הבא להמשך המאבק, חובה לגייס תרומות, צריך לפעול ברשתות החברתיות ובעיתונות בניהול גורמים מקצועיים. המשך יבוא!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *